Hopp til hovedinnholdet

Bergen Fiber har satt beredskap

- Vi er i dag i en alvorlig situasjon i Norge og resten av verden. Dette påvirker også oss i Bergen Fiber og vi må alle gjøre det som er nødvendig for å holde hjulene i gang i samfunnet. Bergen Fiber har vel 45.000 kunder og vi jobber for å opprettholde god nettkapasitet.

16. mars 2020
hjemmekontor_hero

Bergen Fiber har satt beredskap

- Vi er i dag i en alvorlig situasjon i Norge og resten av verden. Dette påvirker også oss i Bergen Fiber og vi må alle gjøre det som er nødvendig for å holde hjulene i gang i samfunnet. Bergen Fiber har vel 45.000 kunder og vi jobber for å opprettholde god nettkapasitet.

Vi vil begrense vedlikehold av fibernettet til det absolutt nødvendigste, for å sikre best mulig opplevelse for alle våre kunder som er hjemme. Foreløpig klarer vi å opprettholde arbeid og aktiviteter som planlagt sammen med våre leverandører, sier administrerende direktør Tore Nyhammer.

I tillegg til å følge myndighetens råd har Bergen Fiber gjort en rekke tiltak som:

  • Alle ansatte har siden 10. mars jobbet fra hjemmekontor
  • Alle reiser og tilstelninger er kansellert
  • Møter mellom kolleger og med eksterne skal gjennomføres via digitale kanaler
  • Vedlikehold som ikke er kritisk viktig er utsatt
  • Ansatte oppfordres sterkt fra å reise på private reiser og ellers følge myndighetene anbefalinger